Sunday, January 1, 2012

Penantian Satu Penyeksaan

Well, sekarang ni sebenarnya minggu peperiksaan final hampir semua pelajar universiti. Misalnya saya sendiri akan menduduki peperiksaan pada 03.01.2012. Dan tamat exam pada 19. 01. 2012. Minggu paling menyeksakan. Sebab???


PENANTIAN ITU SATU PENYEKSAAN

Bagi aku, nak tunggu exam tamat merupakan satu penyeksaan. Sebabnya aku terpaksa menghadapi buku2 untuk suatu tempoh tertentu. Siapa suka kalau terpaksa hadap buku aja kan?? 

TAK SUKA
TAK SUKA 
TAK SUKA

Tapi, realiti kehidupan sebagai seorang pelajar. Kita terpaksa hadapinya jua. Ramai pelajar mempersoalkan tentang teori yang dipelajari sama ada kita akan gunakannya atau tidak. 
YES.. kita memang tak akan guna dalam alam pekerjaan. Tapi, kita belajar teori tersebut untuk membimbing kita dalam alam pekerjaan. Mana tahu suatu hari nanti, tiba- tiba kita boleh apply. Siapa yang tahu kan???

Satu lagi, fenomena yang berlaku pada minggu peperiksaan..

STRESSSSS
memang kita xboleh lari... tapi, berdoalah kepada yang Esa agar dipermudahkan segalanya buat kita.

Well, aku pun tengah sterss sebenarnya... Aku xboleh nak study, jadi kerja aku tulis blog je...


YA ALLAH PERMUDAHKANLAH SEGALA JALAN UNTUKKU HADAPI CABARAN MENDATANG, TERANGILAH HATIKU, LAPANGKANLAH DADAKU, JAUHILAH SEGALA MASALAH. KEPADAMU TEMPATKU MEMOMOHON PERTOLONGAN. 

AMINN...

No comments:

Post a Comment