Thursday, January 12, 2012

FRIENDS, WHO I LOVED..



Kali ni, saya nak bercakap pasal kawan.

Kawan memainkan peranan penting dalam hidup kita.
Tanpa kawan, siapalah kita kat dunia ni.. boleh bayangkan x betapa boringnya hidup kita tanpa kawan di sisi?

Kawan,
Insan untuk kita bergurau senda


Kawan,
 insan untuk kita meluahkan perasaan


Kawan,
insan untuk kita berkongsi tawa duka


Kawan,
insan kita ajak lepak bersama


Kawan,
insan yang mengingati kita


Kawan,
insan yang akan menghargai kita


Kawan,
insan yang selalu di samping kita


Kawan,
insan yang sering menolong kita


Kawan,
insan yang selalu menyokong kita


Kawan,
insan yang selalu memotivasikan kita


Kawan, 
insan yang memberi kita kebahagiaan


Kawan,
insan yang sentiasa buat kita tersenyum


Kawan,
insan yang memerlukan kita


Kawan,
ANUGERAH ALLAH SWT KEPADA KITA

                                                           ^
                                                           l
                                                           l
                                                           l
Saya xtaw apa makna kawan, tapi, itu  l (yang di atas tu), adalah maksud kawan buat saya. Saya sangat menghargai kawan.

BERKAWAN BIAR BERIBU, BERCINTA BIAR SATU

Saya pengang pada kata- kata itu. 
Tapi, kawan suka duka sukar dicari. Kawan ketika gembira, ketawa, senang memang mudah. Petik jari pun boleh sampai. 
Tapi kawan semasa sedih, semasa susah, itulah yang sukar dicari. Bila susah, ramai yang lari.. tinggal kita keseorangan.

Itulah pentingnya dalam kita berkawan. Susah senang bersama.

Saya, Alhamdulillah.. Saya jumpa kawan saya yang boleh tumpang susah senang bersama.

1) ADEELA RAHAYU BT ROSLAN, kawan gile- gile aku..

Adeela Rahayu ni tetap akan jadi BFF aku..
Dia suka menyanyi.. dan kini sedang belajar di UPNM..
Aku bangga dengan dia..
MMMUUAHH!!
LOVE YOU FOREVER.. :)
2) My lovely and roomate yang perasan.., NOR HIDAYU BT ABDUL RAHMAN

Ini lah Hidayu.. nick name: AYU..
Agak perasan la jugak.. tapi aku dengan dia xpernah berkira..
Sume kongsi, pinggan, mangkuk, dll..
Cuma baju je aku xleh pinjam, sebab dia kecik n kurus..
Macam zombie.. hehehehe...
THANKS YE KAWAN!!

3) Kawan satu fakulti dengan aku, aku senang dengan dia ni.. SITI ROSNI ABDULLAH..

Nampak macam ayu je kan.. Wanita Melayu terakhir je..
tapi,
AWAS!! jgn berani sentuh dia, xpasal- pasal kena silat dengan dia..!!
Aku rapat gak dengan dia ni, study sama- sama, and salunya borak dari malam sampai subuh xabes- abes..
Walaupun, selalu je xsama kelas, xpergi fakulti sama- sama, xmakan sama- sama,
still aku rapat dengan dia, aku rasa senang bila borak dengan dia..
THANKS JUGA KAT ROSS..
Inilah antara kawan- kawan yang aku rasa senang bila nak ketawa dan bila aku bersedih. Walau xramai, tapi cukuplah bagi aku. Aku bersyukur sebab berpeluang kenal dengan mereka ni.

Semoga persahabatan ni kekal selamanya. 
Aku sayang korang sampai akhir hayat aku..
Korang akan aku kenang selalu.. :)

Jadi, hargailah kawan semasa mereka ada.. Susah ke, senang ke, jgn sesekali tinggal kawan. Bila kita tinggal kawan, orang lain pun akan mula menjauh dengan kita. Akhirnya, kita akan keseorangan.

Bila duit PTPTN masuk je, kita keluar dengan orang lain.. tapi, bila dah pokai, masa tu la kita cari kawan kita yang kat sini. Kawan yang kat sini pun dah muak dengan pangai kita, dan mula menjauh, sebab kawan yang kat sini tu rasa yang mereka xdihargai, terasa hati dengan kita. 

So, hargailah kawan kita...

Sekian sahaja..
TQ
~ May be peace upon you ~

No comments:

Post a Comment