Wednesday, January 25, 2012

Going to Merlimau Experience

Pada 21.1.2012, aku dan seramai 80 and above budak kajai telah pun bertolak ke Melaka untuk Bakti Siswa Kajai (BAKSISKA). Well, kat sana aku telah dapat seorang mak angkat, dan geng aku pulak adalah kwn2 aku sendiri, Rosni dan seorang budak 1st year, Dayah. Dayah ni duduk dekat je ngan bilik aku, so, aku memang dah kenal dgn Dayah ni. Si Rosni pulak, memang dah kawan aku. Dapat pulak ibu angkat yang sama..
Huhuhu..

Banyak sangat aktiviti kat sana.. Buat persembahan la, cari siput, lawat IKS dan sebagainya. Ada karaoke lagi. Best la.. Cuma, kelemahan program ni, xsemua pelajar buleh pi melawat bandar Melaka, include me. Frust gila aku. Tapi, next time boleh je aku pergi lagi Melaka. Duit sendiri, makan, minum sume sendiri. One day..
MALLACCA, wait for me!!!

ni ada beberapa gambar sepanjang aku dekat sana..

Ni abang, ayun dan elisha..
mulut becok dorang ni..
aku dah start rindu da ngan dorang ni.. :)

ni nenek kat tepi balai raya tempat kitorang buat program tu..
kesian nenek ni, dia sunyi taw...

ni masa rewang...
buat lempeng, ubi rebus dan sambal bilis.
.

ni serba sedikit pasal Tun Teja..
balai raya tu dekat dengan makam Tun Teja, so, aku pergi jalan sana..
maaf, aku xleh tangkap gambar makam tu..
sebagai menghormayi Tun Teja..

Ini Rosni dan Dayah..
tengah goreng roti.. untuk minum petang...
Best.. kenyang gila petang tu...

ni gambar family angkat aku..
mak dan kak dek.. n Eliesha..

ni masa hari pertama..
semua pakat pergi serbu sawah padi..
rosak habis sawah padi orang...
ish ish ish.
.

ini masa hari last..
ni masa kat Perigi Portugis..
dan,
ini adalah Geng Itik..
kami ada Kak Long Rosni dan yang lain tu adalah dik long..

so, until next time..
sekian sahaja..
terima kasih..
~ May be peace upon you ~

No comments:

Post a Comment