Wednesday, September 14, 2011

Salam.... minggu ni da start sem baru, kira aku ni dah jadi taun 2 da... alahai!! Da tua da... umo pun da nak cukup 21, lagi 2 bulan... tanggal 21 November ni, cukup la umo aku 21.. hehehe.. da tua upenye ak.. tapi law dalam kalangan org muda, kire aku ni muda lagi la..

Semmester baru mula pada 12.9.2011, aku dftar 11.9.2011, dan aku bertolak dari Kota Bharu ke Bangi, pada 10.9.2011 pada jam 2.30 petang, dan sampai di Reko Inn, kajang pada jam 12.30 pagi. Aku mai sini, mama dan abah aku yang hantar, barang aku terlalu la banyak sangat2. Beg aku ade la lam 2 buah, kotak 2 buah dan ade la lagi beberapa barang lagi, terlalu banyak untuk dikatakan di sini. Lepas check in lam reko inn tu, aku mandi dan terus tido.... ZZZZzzzzzZZZZzzzzzZZZZzzzz......

Keesokan paginya aku pi makan dulu sebelom p UKM tuk dftar kolej. Aku makan nasi goreng je, air tea o'. Best la gak.. Kenyang aku pagi tu. Dalam jam 10.30 pagi, aku sampai ke kolej kesayangan aku ni, Kolej Rahim Kajai. Aku pun pi la dftar, isi borang ape yang patot, then, ambik kunci. Aku pun apa ag, masuk la bilik aku.. sem ni, bilik aku ada beranda kat belakang. Roomate pun stil the same la.. Yuyu Sweet tu.. Ngek ngguh Yuyu Sweet ni... Then, aku pi angkut sume barang2 dalam keta aku, bw ke bilik aku.. Dalam dekat jam 11 lebih mama dan abah pun da nak balik.. ye la, dorang keje, plus, xde duit nak pi sogo kat KL tu.. so balik la dalam keadaan rush..

Then, aku pi la jupe kawan2, borak2.. Lepas puas borak, aku masuk bilik dan mengemas bilik aku. Barang- barang aku sume masuk dalam tempat yang sepatotnya.. :D
Sebelah malam pulak, aku pergi lagi borak nagn kawan2, buka facebook, main game and so on. Aku berkenalan dengan budak junior, sorang nama Wan, sorang nama Dayah. Then, baru aku tersedar, aku ni rupanya dah jadi senior, rasanya baru semalam aku jadi junior, mengumpat kat senior- senior, umpay jaksa2.. kahkahakah.. Minta2 la junior xumpat aku.. aminnn...

Aku kemudiannya tido la.. pe lagi, esok kan nak pi kelas. Kelas aku yang pertama adalah komunikasi perniagaan. Aku xsangka langsung subjek tu kene belajar dalam BI. Adoi!!! terkena aku.. Dah la setiap org lam kelas aku tu kene speaking, tapi ikot time la.Tengok la sapa die panggil, orang tu la yang kene speaking. Tapi, ok la.. at least, aku cuba la gak kan..Insyallah..!!! The next day, aku ade kelas majoring aku, international marketing, lecturer aku yang ni orang bangladesh.. die speaking abes la.. aku lak paham xpaham, tapi mule2 je kot, sbb xbiasa kan.. dan yang lawak lagi, kelas aku tu punya 9 orang student sahaja. 5 orang tahun 2, yang len tahun 3 dan 4 termasukalah seorang budak Thailand. Semester ni, aku kene pi singapura sebagai projek atau field work aku tuk subjek ni. Aku ase xsabar sgt, ni kali pertama aku nak pi sana. Semoga semuanya selamat hendaknya.  Hari ni, 14.9.2011, aku pi kelas etika dan tanggungjawab sosial. Disebabkan kelas aku ni jam 8, aku terpaksa bangun jam 6.30 pagi untuk bersiap. Pastu, aku pi la kelas tu berseorangan sebab semua geng aku masuk set lain, aku je yang tercampak kat situ. Apa la nasib aku ni. Tapi nasib baik la aku dapat gak kumpulan, law x, terpaksa wat kerja sorang2 la, banyak la bebanan aku ni. Walau papepun, aku sudah bersyukur sgt2 sbb Allah permudahkan jalan untuk aku. Alhamdulillah..

Esok lak aku ada kelas pengurusan kewangan dan perniagaan antarabangsa. Lusa lak aku ade kelas perakaunan untuk pengurusan.Stress la aku dengan akaun- akaun ni. Hopefully aku dpt wat yang terbaik. Insyallah. YA ALLAH, PERMUDAHKANLAH SEGALA JALAN BAGIKU.. AMINN..

Hari Jumaat, aku plan nak pi umah kak Azie, kat Bangsar. Die ada wat makan sikit, die jemput budak- budak ni include aku. Hari Sabtu lak ada program rewang kat kolej, kitorang yang duduk blok D, bertugas sebagai AJK jamuan, so kene la kitorang jaga makanan nanti. Hehehe..
Hari ahad lak, aku da plan nak pi Mid Valley, nak tgk wayang and nak beli barang- barang sikit.

Harapnya, semuanya akan elok dan berjalan lancar. Insyallah..!!!
Ok la, sampai takat ni dulu la yek..

No comments:

Post a Comment