Thursday, September 15, 2011

HARI INI DALAM KELAS....

Seawal 6.30 pagi tadi, aku bangun tido, terus ke bilik air. Gosok- gosok gigi, mandi sume la. Lepas tu pakai baju dan terus solat subuh. Hari ni kelas pengurusan kewangan, jam 8.00 pagi. Dalam jam 7.30 pagi gitu aku dann geng aku pun berjalan ke bus stop Kajai, pi kelas naik bas kan... Nasib baik la, tiba je kat bus stop tu, bas da ada, terus naik bas.

Dalam 7.45 pagi, aku sampai kat kelas. Kelas pum bermula la pada jam 8.00 pagi. Pensyarah aku bagi subjek ni merupakan chinese. Dia muda ya amat, fresh graduate kot.. Dia mengajar pun ok, siap bagi lecture note ag kat kitorang. I like.. xyah la pi print note kat pusanika tu. Save bajet da kat situ. Tapi yang xbestnye, aku kene beli financial calculator yang berharga RM 135 yang dijual kat aras 3 atau 4 fakulti aku.Kat luar lagi mahal kot. Adoi la, pakai duit lagi. Aku ingat nak pinjam senior je, tp, al maklum la senior kajai ni "baik sangat", senyum pun xnak law jupe ngan junior, langsung xtonjolkan diri, xnak tolong junior2 ni. Ape hal la dengan dorang ni.. Jadi, nak xnak, kene la aku beli calculator tu. Xpe la, demi kejayaan pada masa hadapan... hehehehe.. Berbalik pada cerita tadi, masa awal kelas, ak ok lagi, semangat lagi nak belajar, dpt lecturer cun, muda, best, sape yang xbersemangat.. tapi lepas je jam 9 pagi... Ya Allah, mata aku ni da nak tertutup da. Rasa macam da xleh nak buka. Memang mengantuk sangat sangat masa dalam kelas tu. Aku asyik dok tengok jam. Awat la jam ni lambat ngat gerak, 1 minit macam 1 tahun aku dalam kelas tu. Aku langsung xleh concentrate tadi, tapi aku tetap cuba gak. Apa yang penting kita cuba kan... Aku nak jugak survive dalam kelas tadi, tapi mata aku tu da xleh nak cakap la macam mane, asyik nak tertutup je. Aku punye posisi duduk atas kerusi tu, da macam macam gaya da, pusing kiri, pusing kanan. Adoi la... Pastu lam jam 10.30 pagi, Miss Kew tamatkan gak kelas dia. Aku pun tarik la nafas lega. Bersyukur sangat akhirnya kelas da abes. :D

The next kelas lak mula pada jam 11.00 pagi. Kelas perniagaan antarabangsa. Pensyarah aku yang ni lelaki melayu, so biase la. Kelas mula dengan die gtaw sume rangka kursus  subjek tu, kitorang punye assessment,,., mid sem, final exam n so on dekat ngan sejam la gak. Pastu, dia start kelas, mengajar.. Pergghh.. lecturer ni punye la slow and steady. Die punye flow of teaching tu slow gile doe... itu yang aku xtahan tu. Mata pun sekali lagi wat pangai, nak tertutup. Mata aku ni sempat la rehat tuk 1 saat kot sebab member aku yang sebelah tu sikukan aku xbagi aku tido. Ala... aaku ni ngantuk tahap cipan taw. Mata aku ni mengatakan segalanya taw. Memang aku konpem la yang aku ni nampak sangat ngantuk tadi dalam kelas. Aku berani potong jari la law xnampak gitu. Mata xpernah menipu kan kan kan.. So, nak xnak, aku sabar je la dalam kelas tadi. Dalam otak aku masa tu da nampak bilik aku, katil aku da. Aku memang balik nak tido. Mengantuk sangat. Padan muka aku, tido lewat sangat semalam. Dalam 1.30 petang, kelas aku pun habis, lecturer nak sambung minggu depan. Adoi, macam mane la aku nak hadapi semuanya.. Insyallah, leh kot..

So balik bilik, aku tukar baju, panaskan air, minum air suam sikit, makan keropok segera sikit, dan terus tido.. aku bangun dalam jam 4 petang nak solat zohor dan xtido lagi sampai skang. Malam ni kot aku tido. Konpem.. hehehe..
OK, sampai takat ni dulu la, law ada pape, aku tulis lagi... :)

No comments:

Post a Comment