Sunday, March 20, 2011

KIsaH aKu d UKM

Memasuki pintu pagar UKM, 
Hati aku berdebar- debar,
aku mendaftarkan diri di foyer,
diberi kunci bilik, 
K16 D309,
roomateku bernama Nor Hidayu Abd. Rahman,
juga berasal dari Kelantan

Kemudian,
aku menegnali Suraya bt Che Abd. Ghani,
sepanjang minggu mesra pelajar kami bersama,
selepas tamat minggu mesra pelajar,
aku mengenali rakan- rakan lain,
Hafizah bt Ramle,
Suartati Zainuddin,
Shabela Fadzil,
Yuessnita,
Tinta Kusmawani,
Zaza Zali, 
Kak Zetty,
Echah,
dan ramai lagi,
aku menghabiskan masa sem 1 dalam keadaan blur- blur cket,
tp, aku berbangga menjadi,
pelajar UKM

Sem 2 datang jua,
Aku makin mengenali ramai rakan- rakan baru,
dan aku makin menjadi diriku yang gila katun,
makan banyak nak mati,
pemurah la kot,
suka berhutang, tp byr segera
shopping,
kan dapat JPA,
result low, 
takut kene tarik blik,
ingat nak struggle,
tp, 
cam xleh jew,
asyik mengadap laptop,
facebook,
facebook,
facebook,
pastu main game,
cafe life,
cafe life,
cafe life,
xtaw la apa nak jadi ngan aku ni,
pastu roomate aku,
asyik 'wat pangai' je,
aku jadi takut,
trauma habis,
tp kwn punye pasal,
its ok, its alright,
walaupun xwape nak alright,
so,
sekarang da dekat final,
kene start stdy da,
br result ok,
JPA xkene tarik,
duit pun akan masuk,
tp, kene jimat la,

tak lama lepas sem 2, 
aku akan ambik short sem,
xtaw la hidup aku mcm mane sem depan
dan seterusnya,
ikut flow jew la,
law ok, ok la,
aku bewrserah jew,
kan hidup kita ni,
sudah diatur,
tp, still, 
kene usaha lagi walaupun begitu,
tuhan xakan tolong orang yang xberusaha,
tp, poblemnya,
aku pum malas nak berusaha,
xtaw la nape,
sejak umur da masuk 21 ni,
sume jadi malas,
gatal nak belaki agaknya,
hehehhehe
adoi, 
kila,
kila,
kila,
xboleh la gitu,
study rajin- rajin dulu,
dapat kerja elok,
balas budi mama, abah dulu, 
jalankan tangunggjawab sebgai anak dulu,
pastu kalau gatal sgt,
ko kawin la, kila,

beg0m la aku ni,
mengata diri sendiri,
tp, ini untuk peringatan 
buat diriku,
jgn nak menggatal,
jgn asyik dop layan facebook,
jgn lalai,
jgn tinggal solat,
jgn lupe puasa sunat,
jgn lupa puasa ganti,
jgn lupe study,
jgn lupe harapan mama n abah,
pendek kate jgn lupe semuanya,
nt xpasal-pasal kene buang u,
ingat taw, cik qeela!!
love urself,
before love somebody else,
ok??
ok.. :D

No comments:

Post a Comment