Friday, March 11, 2011

Inilah Cerita Adeela Ngok Ngek..


Adeela ngok ngek ni nama penuh dia adalah Adeela Rahayu Roslan. Aku kenal dia masa aku form 5, masa form 4 pun dah kenal, tapi kami xrapat. Kami mula rapat masa form 5, 1 kelas, 1 dorm. Memang kami rapat gila, so kesimpulannya, dia ni BEST FRRIEND aku, amat memahami aku.

Dia suka menyanyi, law menyanyi, xingat dunia, panas telinga aku dengar. Tapi, tahniah buat dia sebab dah menang Bintang RTM radio Kelantan, SYABAS, DEELA.!!! Aku pun tumpang gembira.

Tapi dia ni bengap sikit!! Adoi, letih aku mengajar dia subjek ekonomi dan matematik, letih sangat.. Tapi member punya pasal, its ok la, letih pun letih la, asal dia xketinggalan. Law dia happy, aku pun happy.. :)

Ramai orang kata muka aku dengan dia ni nak sama, sampai ada yang salah paham kitorang kembar, ahaks.. lawak gile, tapi, best la dapat kenakan orang. Deela ni terer inggeris, anak mat saleh celup la katakan, hehehe.. memang aku xleh lawan dia. Tambahan pula dia suka melawa, kasut 4 inci, make up xyah nak cerita la, anting- anting punya banyak, baju plak pelik- pelik, konpem baju yang aku xakan pakai. Pendek kata, cam manusia xwape nak normal la, tp dah dia hepi, ok la.

Dia ni gak agak sensitif bila cakap sal 'seseorang', asal cakap sal orang tu, dia nangis, memang dia sayang sangat kat orang tu. Asal besday orang tu, dia akan nangis, tiap- tiap tahun dia akan kol aku, luah pasaan dia, memang la aku boring, tapi, sape lagi yang nak dengar cite dia selain aku kan, aku leh kira cam manusia paling memahami dia. So, aku tadah la telinga aku mendengar cite die tu, dan aku amat paham bahawa dia amat menghargai orang itu. Kadang- kadang, bila dengar cerita dia, aku xtaw nak buat eksperesi muka macam mana, tapi aku amat memahami dia. Ada gak di kata aku ni xde perasaan, ikot ko la deela, nak kate apa pun, tp,aku tahu aku paham apa yang ko cuba terangkan. Its ok la, deela, Allah swt lebih menyanyangi dia, so, selalulah berdoa untuk dia.


Deela sekarang ni ngah belajar kat UPNM. Aku memang bangga gila dia dpt masuk UPNM coz, ngan result STPM dia yang xberapa nak ok tu, dia dapat masuk UPNM. Sedikit sebanyak aku ase cam aku ade sumbangkan sikit dengan kejayaan dia masuk UPNM tu. Aku still ingat lagi, dia mesti kelam kabut bile xsiap kerja goegrafi, dengan xhafal fakta subjek pengurusan perniagaan sampai aku yang paksa dia baca dan hafal sume tu, dan, aku tulis berkali- kali formula ekonomi kat dia, still xingat- ingat lagi. hehehehe... itulah kawan aku Adeela NGok NgEk.. Memang letih la nak jaga die ni, dia pun letih nak jaga aku.

Aku ngan dia ni cam saling melengkapi gitu, dia pandai dalam apa yang aku xpandai, dan aku pandai lam apa yang die xpandai. Dia selalu bimbang bile tgk aku lintas jalan, coz aku ni jenis cuai, xpasan keta datang dari arah mane, so dia akan pinpim tangan aku bila nak melintas dengan dia. Tapi skang, aku jauh ngan dia, jadi aku selalu berhati- hati masa nak lintas jalan, Deela xde kat sini tuk pinpim tangan aku. 




Pape pun, aku memang rindu kawan aku ni... dah lama aku xjumpa die.. andai kata die terbaca page ni, aku nak dia tahu, AKU SAYANG SANGAT KAT KO, DEELA!!!, memang kadang- kadang aku berlagak cam xde pasaan, tp dun worry, aku paham ko.. tu cuma pangai aku ngan ko je.. Ko je yang taw  kan... Hehehehe.. ko best friend aku selamanya.. :D

I LOVE YOU



No comments:

Post a Comment