Tuesday, July 5, 2011

Gula- gula, Kpop Malaysia??

Well, ak baru jew dapat taw pasal kumpulan gula- gula yang dikatakan kpop malaysia ni... memang agak lambat la sikit aku ni, coz aku ni xwape minat pasal artis- artis ni... tapi bile terdengar pasal kpop malaysia yang satu ni, tertarik la pulak nak tulis, ni sekadar satu opinion aku je la... 




jadi, untuk pengetahuan korang, inilah gambar kumpulan gula- gula... adoi.. please la ok.. xsesuai dengan budaya kita. Memang mesti ada orang kata, nape lak kita nak judge dorang ni, sedangkan kita dapat terima kumpulan kpop seperti Wonder Girls, SNSD, 2NE1, After School, T- ARA and so on, tapi xleh time lak kpop malaysia ni.. Kpop orii pun seksi gak, ok je... Well, bagi aku, itu budaya mereka, itu identiti mereka.. jadi xmalu ke kita nak copy paste jew identiti orang dalam budaya kita..? So, mana identiti kita? nak tiru kpop la konon.. eewww.. geli geleman aku.. well, KPOP stands for Korea Pop, JPOP stands for Japan Pop, so, kalau Malaysia, mesti la MPOP.. xgitu? and of course kita perlu bina identiti MPOP itu sendiri.. xperlu la kita copy paste jew kan.. and xpayah la nak tayang body tu kat sapew.. nak jual tubuh ke apa?? TOLONG LA!!

Hah!! Lagi satu aku ni ada gak tengok JPOP, dengar lagu JPOP, and ia ada perbezaan yang agak ketara la dengan KPOP ni.. so, iperbezaan tu la yang menunjukkan keunikan identiti KPOP and JPOP.. so, nape kita mesti nak tiru KPOP, pakai seksi, mini skirt, short, baju kecik2, boot, ambik gambar pose ala- ala cute gitu.. Well, law aku jadi ahli gula- gula tu, memang aku malu gile la.. xde indentiti MPOP langssung, pastu lak ngaku dorang tu KPOP Malaysia, and bila di translate kan jadi begini, KOREA POP MALAYSIA.. Adoi, korang tu KOREA kew? Sedar la diri sikit.. apa la nak jadi..

So, kat sini, aku nak nasihatkan production, krew and pihak- pihak yang terlibat dengan GULA- GULA ni, think twice la.. jangan sebab nak femeskan dorang, nak beri kelainan dalam industri hiburan, korang tubuhkan kumpulan ni yang aku rasa memang xsesuai dengan budaya kita, budaya Malaysia, kita punye identiti Malaysia sendiri, punya etika, punya akhlak, punya agama, fikir la.. Law betol nak tubuh satu kumpulan yang pop-pop kat Malaysia, korang bangunkan dan perkenalkan MPOP kepada Malaysia dahulu, dengan kita punya identiti tersendiri, kita punya genre lagu tersendiri, barulah orang akan hormat kita, xgitu? xperlu la kita just copy bodo- bodo gitu jew KPOP.. Law MPOP femes dan diterima oleh rakyat Malaysia, mesti kita bangga kan.. itulah MPOP..

SELAMAT BERFIKIR LAH... :D

No comments:

Post a Comment