Thursday, May 26, 2011

TOM MARVOLO RIDDLE aka LORD VOLDERMOLT

Well.. inilah kerja aku sehari2.. membaca tentang TOM RIDDLE ni.. aku suda macam obses dgn TOM ni...
Bagi yang xkenal ngan die ni.. RIDDLE ni merupakan satu watak dalam citer HARRY POTTER.. may be ada yang xtaw, sebab xsemua orang HARRY POTTER MANIAC.. hahahaha..

Tapi aku pun bukan minat ngat ngan HARRY POTTER ni.. aku minat dengan TOM RIDDLE je.. hahaha.. sebab die ensem kot.. OK la.. meh aku cite kit sal TOM ni.. Die ni sebenarnya Lord Voldermolt masa muda la... Pelajar yang hensem, baik, bijak, intelligence, ketua pelajar Hogwarts lagi.. boleh kata die ni disenangi ramai la.. dan die juga dikira sebagai pelajar yang terbijak pernah masuk Hogwarts. Malangnya, itu cuma lakonan semata2.. die sebenarnya kejam, pandai manipulate orang lain.. Disebabkan dia ni darah campuran orang biasa dan ahli sihir (mudblood), dan die juga berketurunan Salazar Slytherine, die tukar nama jadi LORD VOLDERMOLT.. ini kerana die xleh time kenyataan yang nama bapa die TOM MARVOLO RIDDLE tu sebenarnya orang biasa dia sebenarnya mudblood. Dia berharap nama LORD VOLDERMOLT tu menjadi kengerian buat ahli sihir lain dan menjadi ahli sihir yang paling berkuasa.. dan impian tu memang dah jadi kenyataan pun..

hahahaha.. so tuk maklumat lanjut, bacalah sendiri sal TOM MARVOLO RIDDLE tu..

untuk pengetahuan korang, aku bukan minat LORD VOLDERMOLT tu, tapi aku minat TOM tu.. sebab something special sal watak die yang buat aku tertarik untuk tahu lebih lanjut. Maybe sebab die seorang yang bijak, pernah menjadi tonggak utama Hogwarts, tapi oleh sebab tertentu, dia berubah menjadi jahat dan kejam.. Aku ase macam TOM tu sebenarnya kesunyian, walaupun die disayangi oleh guru2 dan rakan, die ni macam kurang kasih sayang.. dan sangat2 misteri.. aku mmg tertarik ngan watak begini kot.. hahahhaa
Dan, aku ase die memberontak sebab nak jadi ahli sihir yang paling terer la.. macam die ni sebenarnya nak buktikan bahawa, die bukan mudblood, sebab tu die terer..

tapi, itu cuma pendapat aku jew.. aku pikir gitu la.. tapi aku mmg obses ngan watak TOM ni.. very misteri la..
patotnya pengarah- pengarah HOLLYWOOD buat satu citer sal die dan SALAZAR SLYTHERINE.. barulah macam very interesting.. konpem aku beli tiket wayang cepat2.. aku memang nak taw sume pasal TOM ni.. aku nak taw sal die masa belajar kat Hogwarts dulu, betapa bijaknya die.. aku memang nak tgk...
kalau la ada cite pasal die.. HOW INTERESTING.. kan???

ok la.. nt aku upload gambar RIDDLE kat sini.. kire cam album la...
hahahhaa


No comments:

Post a Comment